Ez egy előző félévben kiírt, archivált téma.
A beszéd-szöveg átalakítás számos ipari alkalmazást tett és tesz lehetővé annak dacára, hogy felismerési hiba sokszor nem elhanyagolható. Különösen jó lehetőség a beszédfelismerési kimenetre épülő szöveganalitika, amit gyakran beszédbányászatnak is hívnak. Az alapvető eszköz, amit használunk a mélytanulás és a természetes nyelv-feldolgozás (deep learning, nlp). Alapvetően két fejlesztési irányvonalba lehet bekapcsolódni. Az első irányvonal a többnyelvű, szélessávú hangos híranyagok szövegtartalmának gépi felismerésén túlmutató szövegbányászati elemzése. A másik irány a telefonsávú beszédjelek feldolgozása különösen ügyélszolgálati témakörben, ennek "beszédbányászata" üzleti intelligenciai szempontokból. Mindkét területen és az előzőeken felüli témákhoz is számos ponton lehet kapcsolódni. A témák minden esetben továbbvihetőek szakdolgozatig/diplomáig. Az érdeklődőktől lehetőség szerint email megkeresést kérünk (mihajlik@tmit.bme.hu).