Ez egy előző félévben kiírt, archivált téma.
Számos társasjáték, táblajáték vagy kártyajáték rejt olyan matematikai vagy azon belül optimailizációs kérdést, mely legalábbis támogatni tudja az embert döntései meghozatalában a játék közben. Persze a legtöbb játék során a humán faktor is jelentős, tehát nem pusztán az explicit játékszabályokból kiindulva célszerű a végső döntés meghozni, de számos esetben segít legalább az optimálishoz közeli eredményt generálni. Továbbá gyakori, hogy kíváncsiak vagyunk egy játékból optimális stratégiával kihozható legjobbat, vagy az adott állásból eleve determinált lehetőségeinket utólag is. Ilyenek lehetnek az olyan összetettebb játékok mint az ulti vagy a bridge, de számos táblajátékban is lehetőség van gépi döntéshozatal kidolgozására. Különösen tiszta problémákat lehet megfogalmazni pl. a mesterlogika, a bűvöskocka, vagy a darts játék esetében. A feladat a jelentkezővel közösen kitalált játék keretein belül számítási problémák kidolgozása és leprogramozása. Lehetőség szerint pl. android alapú játékossegítő app fejlesztése.